Attractiepark Drouwenerzand is er klaar voor

Directeur Van der Linde kan eindelijk ‘weer los’.

Vrijdag 21 mei mogen eindelijk de deuren weer open. De medewerkers van attractiepark Drouwenerzand zijn er helemaal klaar voor. Het hele park is schoongemaakt en attracties hebben hun onderhoudsbeurt gehad en hebben inmiddels proefgedraaid.

Ondanks dat het park het afgelopen jaar meer gesloten was dan het geopend was, heeft eigenaar Bert van der Linde geïnvesteerd in een nieuwe attractie. “We hadden daar al plannen voor, maar door het coronavirus hebben we er wel even over nagedacht of het wel slim was om te doen. Het was geen mega-investering, dus hebben we besloten om het risico te nemen.”

Hier lopen binnenkort gelukkig weer de bezoekers.

Het resultaat is een nieuw gebouw op het park waar horecavoorzieningen in zitten en een nieuwe attractie voor de kinderen, een theekopjes draaimolen. “Ik moet nog wel even kijken hoe ik het allemaal op tijd kan betalen, want ik was er toen wel vanuit gegaan dat we in april open konden. De mensen die geleverd hebben, moeten natuurlijk wel betaald worden. Omdat we nu weer open kunnen kan ik eindelijk weer wat geld verdienen.”

Nieuwbouw horecavoorzieningen.

Bezoekers moeten uiteraard nog steeds met de geldende maatregelen rekening houden. Er wordt alleen met dagtickets op datum gewerkt. Reserveren is niet noodzakelijk maar alleen met een vooraf gekocht dagticket ben je verzekerd van je dagje uit. Tickets aan de kassa kopen is ook mogelijk zolang er nog voldoende ruimte in het park is. Er worden nooit meer tickets dan er ruimte is verkocht. Had je reeds een ticket of vrijkaart in je bezit? Ook dan kun je op elke gewenste dag naar keuze komen, het park houdt hiervoor dagelijks ruimte vrij. Je hoeft dan ook niet te reserveren.

De toekomst van onze geschiedenis

In het kader van het project ‘Drouwen, Bronneger en Bronnegerveen in zicht’ hebben studenten van het van Hall Larensteincollege uit Leeuwarden  de geschiedenis van het landschap  onderzocht middels veldonderzoek en het bestuderen van het archief.