Workshop ‘Het nieuwe fietsen’

We willen allemaal zo lang mogelijk blijven fietsen. Maar wanneer je wat ouder wordt, ervaar je dat het verkeer drukker en ingewikkelder wordt. Ook fysiek gaan de jaren tellen. Hoe ga je daarmee om? Wat zijn mogelijke oplossingen? In de workshop Het nieuwe fietsen komt dat allemaal aan bod.

Veilig fietsen in onze regio De workshop wordt op verzoek van de gemeente Borger-Odoorn en de provincie Drenthe georganiseerd. In iedere gemeente in Drenthe wordt deze workshop dit jaar één keer georganiseerd. Het is heel anders dan een traditionele fietscursus. Het is zeker geen verkeersles. Wel delen we elkaars ervaringen en krijg je tips over je eigen veiligheid en hoe je daar zelf iets aan kunt doen.

Aan de hand van stellingen, feiten en filmpjes komen allerlei onderwerpen aan de orde, zoals:

• Voertuigen die we tegenkomen op het fietspad
  • Jij en de ander in het verkeer
  • Vitaal op de fiets
  • Een veilige fiets

Waarom een workshop over fietsen?
Hoewel wij in Nederland al van jongs af aan fietservaring opdoen, zien we de ongevalcijfers met fietsers stijgen. Seniore fietsers zijn daar relatief vaak het slachtoffer van. Niet omdat zij onveiliger fietsen, maar omdat een ongeval voor hen ernstiger gevolgen heeft dan voor jonge fietsers. Daarom heeft Veilig Verkeer Nederland Het nieuwe fietsen ontwikkeld. Veilig Verkeer Nederland sluit met Het Nieuwe Fietsen aan bij het programma “Doortrappen”van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Workshop ‘Het nieuwe fietsen’
Op donderdag 25 november aanstaande organiseert Veilig Verkeer Nederland voor de inwoners van de gemeente Borger-Odoorn een workshop ‘Het Nieuwe Fietsen’, van 13.30 tot 16.00 uur, in het Dorpshuis Exloo. Een gezellige bijeenkomst waar er onder leiding van een adviseur van Veilig Verkeer Nederland gesproken wordt over zo lang mogelijk veilig blijven fietsen. De bijeenkomst duurt ca. 2,5 uur inclusief een pauze. Per bijeenkomst zijn er maximaal 20 gasten.

Via onderstaande link kunt u zich aanmelden: